Returpolicy
Allmänna returregler
1. Kontakta vår kundtjänst för att initiera returprocessen inom 14 dagar efter mottagandet av ditt eller flera föremål.
2. Observera att vi endast accepterar produkter i sitt ursprungliga skick, och vi kan inte behandla några produkter som returneras utan vår förkunskaper. Om du vill returnera någon eller alla delar av din beställning, måste du kontakta kundservice på Kontakta oss och få en "Produkt Retur" formulär som måste ingå i ditt paket.
3. Färgfel: Om färgen på det mottagna objektet inte är det som beställdes är du kvalificerad att få full återbetalning.
4. Denna returpolicy gäller inte våra återförsäljare. Vänligen kontakta oss för ytterligare instruktioner.
Specifika riktlinjer för våra produkter
Order Avbeställning
Vi förstår att det är ett mycket viktigt åtagande att beställa en klänning för ditt speciella tillfälle, och vår avbokningsregler formulerades med detta i åtanke. Det är dock viktigt att notera att våra klänningar är gjorda för beställning. När skräddningsförfarandet har börjat, kan materialen inte återanvändas. Var vänlig informerad om att du efter det att du har beställt, har tid att ändra dig. För detaljer, se vår avbokningsregler nedan.
Avbokningsregler
- Beställningar avbokade inom 24 timmar efter betalningsbekräftelse kommer att vara berättigade till fullständig återbetalning.
- Beställningar som avbröts inom 24 till 72 timmars betalningsbekräftelse kommer att vara berättigade till ett delbelopp som består av full fraktkostnad och 80% av inköpspriset.
- Beställningar som avbröts inom 72 till 120 timmars betalningsbekräftelse kommer att vara berättigade till ett delbelopp som består av full fraktkostnad och 50% av inköpspriset.
- Beställningar som annulleras efter 120 timmar efter betalningsbekräftelse kommer endast att vara berättigade till delvis återbetalning av fullständig fraktkostnad.
- När din beställning har skickats kan den inte längre avbrytas.
Om du vill avbryta din beställning, logga in på Mina beställningar, välj den ordning du behöver hjälp med och begära avbokning.
Ersättning eller återbetalning
Din tillfredsställelse är av yttersta vikt för oss. Vid ankomsten av ditt paket föreslås det att du kontrollerar klänningen för att säkerställa att den har gjorts i enlighet med dina orderspecifikationer. Snälla försök på din klänning så snart som möjligt utan att ändra, tvätta klänningen eller ta bort taggen. Observera att du behöver kontakta oss för att initiera returprocessen.
Om du återvänder eller byter klänningar eller tillbehör, se till att de befinner sig i sina ursprungliga förhållanden - oskränkt, obehandlat, oförändrat, oskadat, rent, fria från ludd och hår och med taggar intakta och fästa. Du kommer att vara ansvarig för alla returkostnader.
Defekta, skadade eller misslyckade föremål
Du är kvalificerad att få full återbetalning om dina föremål är defekta, skadade eller fellevererade. Om du tror att dina föremål har skadats under leveransen måste du erhålla dokumentation för skadestånd från din leveransleverantör, som ska ingå i ditt returpaket.
Storleksanpassning eller passande problem
Eftersom alla våra klänningar är sysade och anpassade, kan den färdiga kappan variera med ungefär en tum i båda riktningarna av de angivna mätningarna. För att säkerställa att din klänning passar perfekt, har våra skräddarsydda extra tyger i sömmarna för att möjliggöra mindre ändringar.
Storleksavvikelse
Om din klädstorlek skiljer sig från specifikationerna för din beställning med mer än en tum, uppmuntras du att hitta en lokal skräddare för att göra justeringar. I detta fall kommer vi att ersätta dig upp till 40% av inköpspriset för produkten (exklusive fraktkostnad). Om du väljer det här alternativet, kom ihåg att begära ett kvitto från din skräddare. Kopia av kvitto måste lämnas för att begära ersättning.
Artikeln är den storlek du beställde men passar inte
Vänligen förstå att artiklar som inte passar ordentligt men i enlighet med de specifikationer du beställt inte kan returneras eller bytas ut. Ditt alternativ är att leta efter en lokal skräddarsydda tjänst till egen kostnad. Observera att om dina orderspecifikationer skiljer sig mycket från den slutliga dimensioneringsförfrågan, är det kanske inte möjligt att ändra storlek.
Färgmatchning
Inställningarna på din datorskärm kan ändra färgen på bilderna som visas på webbplatsen. Liten färgavvikelse kan inte innebära att klänningen är defekt eller misslevererad. Om du är positiv att du har fått objektet i fel färg, vänligen kontakta kundservice för att se om en retur eller återbetalning är möjlig.
Föremål som inte kan returneras eller bytas ut
1. Inga avkastningar och inga utbyten för personliga objekt.
2. Inga återvändande och inga utbyten för sköt, örhängen (inklusive smyckeset som innehåller örhängen) och personliga hygienartiklar (inklusive underkläder mm) på grund av hygieniska skäl.
Returprocess
1. Skicka in en returförfrågan hos Kontakta oss till kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning. Vänligen ange en förklaring och fotografier med anledningen till din retur.
Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera avkastningen utan föregående godkännande från vår kundtjänst.
2. När vår kundservice har godkänt din förfrågan kommer vi att ge dig en returadress samt en returformulär för produkt som måste fyllas i och inkluderas i din retur. Var snäll och skicka varan genom ditt lokala postkontor inom 3-5 arbetsdagar efter mottagande av returformuläret. Var vänlig och håll spårningsnumret säkert.
3. Alla returalternativ (er) kommer att gå igenom inspektioner. Vi behandlar återbetalningen när vi bekräftar att produkten har de problem du nämnde. När återbetalningen har behandlats av oss tar det vanligtvis 10-15 arbetsdagar för pengarna krediteras ditt konto, beroende på din bank eller betaltjänst. Din bank eller betalningstjänst kan ta ut en liten transaktionsavgift.
Observera: Vi förbehåller oss rätten att inte behandla återbetalningen om de returneras i oacceptabelt skick.
Returadressen: var vänlig kontakta vår service e-postadress: [email protected]